Dersin Adı | Sanat ve Tasarım Stüdyosu 1 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 101 | Güz | 1 | 8 | 5 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Beş farklı disiplin için ortak olan tasarım dilini kavramayı sağlayacak temeli oluşturmak, öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir. Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: [Isınma çalışması] Tasarım üzerine temel terminolojiler ve ilişkiler ağı. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
2 | Kompozisyon nedir? Kompozisyonun elemanları, nitelikleri ve gruplama prensipleri. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
3 | Analiz, oransal ilişkiler ve organizasyon prensipleri | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
4 | Kompozisyon | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
5 | Kompozisyonda denge ve bütüncüllük (2D düzlemde çalışma) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
6 | Kompozisyonda denge ve bütüncüllük (3D hacimde çalışma) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
7 | Ritmik kompozisyon (analiz ve çoklu eleman üretimi, tekrar eden ilişkiler ağı) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
8 | Ritim ve Örüntü (analiz, tekrar eden ilişkiler ağı üzerinden ritim ve örüntü karşılaştırmaları) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
9 | Örüntü ve Rölyef (2D-3D geçişlerinde dolu/boş ilişkilerinin analizi) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
10 | Rölyef Kompozisyonu (farklı malzeme ve üretim metotları ile aynı ilişkiler ağının deneyimi) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
11 | Final Projesi (pozitif/negatif ve dolu/boş ilişkiler ağı ile doğrusal/düzlemsel/katı elemanların organizasyonu), 3D temel yapı pratikleri. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
12 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
13 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
14 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
15 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
16 | Dönem değerlendirmesi. | Yok |
Ders Kitabı | Konuyla ilgili kavramlar verilen ödev kâğıtlarında kısaca açıklanır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 70 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 2 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest